Monday, February 18, 2013

PERSEDIAAN UNTUK ANAK MULAKAN SOLID (6 BULAN)

Salam mommies,

Wah anak dah nak masuk 6 bulan eh? Excited kan nak bagi solid?? hihihii....macam saya dulu jugak. semua resepi puree saya kumpul. ada sempat try ada tak try pun...(bukan tak sempat tp asyik ulang yg sama..huhuhuhu)
macam mana persediaan mommies semua untuk nak bagi solid food nih? kalau boleh biar bagi home made food. lebih berkhasiat. untuk yang berkerjaya boleh prepare during weekend 2-3 jenis puree simpan dalam fridge. trust me lagi puashati dan lebih berkhasiat dari bagi makanan segera dr dalam tin yg komersial tu...
ok, my suggestion is uols boleh beli baby bullet food processor. jangan la campur ngan blender cili tu kan...lagipun yang ni dah siap sedia ngan bekas simpanan semua. BPA Free. Buat puree memang halus sangat. Harga dalam seratus lebih.
lagi satu uols pun boleh dapatkan gyro bowl jugak. kelebihannya dari bowl biasa? yang ni makanan takkan tumpah. Berpusing2 360 darjah. dalam keadaan mcmana pun tak tumpah. nak makan dalam kereta? tak de masalah. nak bagi umah pengasuh pun ok. ada penutup..memang mudah la. si Alesya hari tu nasib ada bowl ni kalau tak habis tumpah semua koko crunch. berebut ngan adik..
harga? RM10 je...
 kalau mommies berminat (pelaburan demi makanan terbaik anak2) boleh pm saya di fb atau email marhaliza at hotmail dot com.

insyaallah saya akan blog more about recipe, cara penyediaan dan cara penyimpanan. :)
bye. c ya!

No comments:

iklan