Saturday, January 12, 2013

Seketika itu.....part 1


Bismillahirahmanirahim....
Kita hanya merancang sesungguhnya Allah yang menentukan. Sungguh aku bersemangat mau update blog aku nih sejak september yang lalu namun sangat banyak yang berlaku dan mengubah keadaan
Mula dengan lappy buat hal. Langsung tak boleh on. Macam mana mau update. Kemudian yang menukar 360 darjah hidup ni adalah kedua2 anak syurgaku admitted. 
**flashback**
Hari tu 1/11/2012 aku balik kerja lewat skit dr biasa (lewat 20 mins kot sebab aku sharp je dah blah..huahahah). Then half way daycare teacher si riishi called cakap riishi muntah. Hati aku dah tak sedap. Sebab anak lelaki ku tu memang kerap muntah. Boleh kata almost everyday muntah. Like sekali sehari mcm tu. So kalau teacher call bagitau muntah...mesti muntah teruk. Bukan biasa kan...rasa mau terbang ke daycare. Apakan daya jalan jem dan aku cuma sampai sana after an hour....huhuhuhuhu
Sampai je pick him up dia muntah on me. And i spot a blood trace. Anakku pun dah lembik..MasyaAllah. So immediately aku called hubby ckp aku bwk klinik. Tak balik rumah dah walau baju anakku basah dek muntah. Shoot to nearest paed clinic, which we all tak penah pergi. Dia muntah di klinik. Aku kain apa pun x de. Muntah atas lantai klinik. Then second time muntah lagi...and this time clearly nampak sikit darah. And darah tu melekat di baju aku. And i think we are the third in the waiting list. Aku panik + lemah dgn keadaan anak aku. Called hubby tanya dia di mana (but tak mentioned riishi muntah ada darah). 
Hubby sampai cun time nama dipanggil masuk bilik. Dia masuk together and aku show darah yg melekat d baju. (tompok kecik). Si doktor sgt lambat lah nak buat keputusan. Prescribe meds then suh balik tgk kalau still muntah bwk g sepital. Time ambik ubat di kaunter riishi muntah lagi. This time atas tuala yg hubby bawak so terus tunjuk tuala kat dr baru dia tergesa2 suh bawak g sepital. 
Nearest hosp was colombia asia, puchong. Bwk g sana registration lembap (i'm in panic and they do not treat my case as emergency..normal procedure je so i feel sgt siput the service at that time). Aku yg jerit i wanna go to ER now. Masuk je MO at ER tolak suh bwk g either SDMC or Sunway Medical Centre sebab depan dia si Riishi muntah + darah. Oh i feel so hopeless like we gonna lose him. Hubby terus drive to SDMC sebab we dah familiar kat sana even sunway hosp nearer.
Sampai SDMC registration time aku terus bgtau baby vomiting blood so we cut the queue. Terus they drip and admitted. (bilik takde so wait like an hour mcm tu..while he still continue to vomit even after drip). 
Bila dah dpt bilik around 11.00 pm aku suh hubby balik rumah. Bawak si Alesya. Sian dia pun penat after school. 
**to be continue** Alesya admitted

No comments:

iklan