Wednesday, August 11, 2010

Ramadhan ini..

Ramadhan ini.......
1) Ramadhan pertama sebagai ibu
2) Ramadhan pertama breastfeeding
3) Ramadhan pertama tanpa nenekku
4) Ramadhan pertama aktif ber blog

Ramadhan datang dan pergi...bercampur baur suka dan duka
Tapi, paling aku ingat bila aku belajar berpuasa...
uhhh...memang flat time tu
darjah 3 kot tak silap aku
mana ada kerusi, situ la aku tido...
jangan harap lah nak tolong mak aku apa-apa pun yer
lembik habis
kalau masuk dapur lak
semua rasa nak makan
hampas kelapa yang mak aku ambik santan utk buat gulai pun aku rasa sedap...

Lagi best bila dah dekat2 nak raya
time tu mak aku n kakak aku buat kuih raya
lagi lah lembik aku dibuatnya
kalau buat biskut cornflakes...
serdak cornflakes aku simpan buat berbuka..
hmm..dah minum air segelen...lupa lah nak mkn cornflakes tu..
siot jer...

indah kan memori berpuasa nih..

3 comments:

Zasillah Ariffin said...

iyer lar mummyalesya...rasa seronok sangat bulan puasa nie... :)

che'wa said...

hopefully susu mummy x kering lah ye..bykkn minum air time b'sahur & mkn byk2 ok!

dah dekat nk raya lg best kan!

virgo_mania said...

MA,

tak sihat ke? macam tengah muram je. ceh.. pandai jek i teka

iklan