Saturday, July 31, 2010

World Breastfeeding Week 2010 (1-7 August 2010)

Yup..bagi yang tak aware, tomorrow suda start WBW 2010...


Bagi aku yang tegar ngan BF nih...memang mengalu-alukan WBW..bukan apa utk bagi kesedaran to all mommies and oso bakal2 mommies ttg kebaikan BF.

Kenapa tak nak BF yer??
- working mama?? Tak kuasa nak pam? berkorban utk anak skit bleh?
- BM tak der 'label' DHA dan sebagainya mcm kat tin FM yer? tak cukup pengetahuan nih
- Breast tak cantik kalau BF? sebab salah pilih size bra time preggy actually
- BF so kampung? ye ke?
- BM tak der?? Stimulate, minum byk air, try pil2 kat market and jaga makanan

owh...byk sgt alasan sebenarnya...
suka hati korang ler...anak korang...kekekek

Hm....aku BF Alesya sebab (tak ikut susunan yer)
- Aku nak bagi yang terbaik utk dia
- Sebab aku malas nak bgn malam buat susu
- Aku dok umah senang BF
- Jimat duit
- Build bond between aku n anakku

Jadi, jom lah memeriahkan WBW 2010 ni dgn memberi yg terbaik utk anak2 kita. Tambahkan pengetahuan dlm BF and renung2kan lah yer yang blm BF tu.
 











No comments:

iklan