Tuesday, May 18, 2010

Cara mandikan bayi??

Topik ni kalau dibincangkan 4 bulan dulu...memang kepala aku berdenyut-denyut, tangan aku rasa kebas and mata aku tiba-tiba terbukak luas..kakakka..serius...memang aku tak pandai mandikan baby. In fact aku kekok pegang newborn!
Aku second last in family and adik aku 3 thn beza ngan aku. So aku memang tak pernah babysit. Then nieces and nephews aku, aku main2 gitu jer time depa kecik..dah besar baru aku babysit. Dah preggy tu..mak aih risaunya aku. But then, bila dah deliver tiba-tiba terpandai lah pulak..
Back to topik..jauh aku berjalann..kekek....time confinement kat umah mak aku..mandi Alesya pakai besen..mak aku n makcik yang urut aku mandikan
Then, bila balik umah sendiri, aku tak pakai besen..aku mandikan ikut cara aku jer..camne?
duduk atas stool kecik...
lunjurkan kaki...
kepala baby atas paha..kaki dia kat kaki aku...
jirus air dari kaki sampai leher...sabun..
then terbalikan so kepala dia mengadap bawah...sabun2 belakang badan dia n bum2 dia
then dudukkan (not exactly duduklah) dia atas peha..cuci muka n kepala...settle!
(korang imagine jer lah...nak letak gambar kang terlalu seksi..ku selak2 kain takut basah)
Time Alesya sebulan dua tu senang nak mandikan dia..skang nih dah byk gerak and aksi..habislah suma lagu2 aku nyanyikan ngan suara merdu aku nak tarik perhatian dia suh sit still..heheh

Get Paid To Read Emails. Free To Join Now!
http://www.emailcashpro.com/?r=budakbaling

1 comment:

Unknown said...

Ala, tunjukla gambar..xclear nih :D

iklan