Tuesday, May 4, 2010

sling me mummy..cont

uihhh..tak habih lagi entry psai baby wearing kemarin...baru aku dok kaji psai ring sling (RS) and wrap. Dok kaji budget n cara pakai sebenarnya. Baru bleh decide. BTW, besides RS & wrap ada lagi

3) Mei Tai

MT nih di ambil dr asia carrier lah. Chinese style. Ada kan selalu tgk gambar cina dolu2 yang mak carry anak mcm nih. Tapi yang nih fabric cantik lah. Ada butik yang custom made. Cuma mahal skit. Sesuwai utk bb besar skit (yang dah stable with head control) so aku tak plan nak beli lagi. Lagipun aku tak suka sgt carry anak kat belakang aku.





4) Pouch
Pouch nih tak dak dlm plan aku gak. Sebab pouch ni ada saiz. Ikut saiz org nak carry bb tu. Means saiz aku, aku dan org seangkatan aku ja lah leh carry alesya. Laki aku saiz lain sebab tinggi skit tak leh lah nak pakai pouch ni. Rugi ler camtu. Ari tu ada nampak kat mothercare RM90.00 kot. Tapi sweet jer carry pakai pouch nih. Or maybe mak n baby kat bwh ni yg sweet kot..heheh




5) Soft Structured Carrier (SSC)
Ni sesuwai utk daddy jer. Tak berapa nak feminin sgt. Tapi jgn salah anggap SSC ni sama ngan crotch carrier lak. Crotch carrier ni yang dok jual di departmental store tu. Ni bukan baby wearing and not spinal friendly oso even ada yang mencapai harga beratus2. SSC nih tak menyebabkan kaki bayi tergantung dan menyebabkan berat berpusat ke bawah n menekan spinal. SSC baby cam duduk dlm tu n bum-bum akan rendah dr lutut. so berat g ke bum2 mcm duduk biasa...

Huih letih den menaip nih. Byk lagi sebenarnya...korang leh g web MBW utk lagi byk info. Sumer otai2 ada sana. Aku pun baru terkedek2...takpa...slow n steady win the race. :-)

No comments:

iklan