Wednesday, May 12, 2010

Hari Jururawat 2010

Hmm...tak aware pun yesterday hari jururawat. Tadi baru terdengar diorg ckp kat TV. Anyway, selamat hari jururawat 2010 utk semua jururawat.
Ckp psal nurse nih...memang ni salah satu tugas yang mulia. Yerlah jaga org yang sakit..mulia lah kan. U help people on their bad day. Bagi yang ikhlas tu hanya Allah saja yang boleh balas jasa korang.
Tapi kan dolu2 nyer nurse garang2...ke sebab dulu tu aku kecik lagi sebab tu rasa cam tu??? Tak jugaklah kan..dolu2 diorg mcm tak friendly sgt...walaupun tak semua tapi selalu kan dgr komplen. Terutama dlm labor room nyer kes. Ramai tul aku dgr diorg ckp nurse lebih kurang jer. Gomen ler..pivate of course ler baik
Skang nih...dah ada improvement dah aku rasa. Nurse pun ramai yang muda2. Good PR. Ari tu aku deliver kat gomen..semua pun baik and profesional.
So sebab aku rasa ada improvement aku memang nak berterima kasih and wish diorg the best in their career. Namun dgn pesanan, kalu tak minat tak yah ler jadi nurse nih. Kalu tak ikhlas camner nak tunjuk muka manis n enjoy the job. Dah nama pun patient mestilah kena byk sabar ngan pesakit korang. Time sakit manusia ni kadang2 hilang petimbangan. Tul tak??

1 comment:

che'wa said...

yes..aku setuju ngan ang..la ni x mcm nurse dulu,sombong+garang+marah2..skang nurse2 muda lebih cool dan baik..kalo kita sakit b'ty je,pas tu siap gosok2kan lg..

jgn takut la b'salin gov nye hosp..insyaAllah depa dah ok,kalo ada pun x ramai k..

iklan