Monday, May 31, 2010

First single step: Babywearing Alesya

Journey of a thousand miles started and the first single step taken. Aku dah berjaya babywear Alesya..
Actually it quite some time jugak utk aku decide nak beli carrier apa utk babywear Alesya. (Since RS murah yang aku beli di babyjaya tu langsung tak besh!) At first, aku ingat nak beli wrap. Because that day aku main2 wrap Alesya ngan kain biasa dia ok. So i came across 1 mummy yang nak let go bamboo wrap. Dah berkira2 nak pecahkan tabung then fikir balik rasa tak confident. Apa lagi nak wrap in public. Bukan aku cekap lagi. Hai...tak dpt byg camna aku nak buat tu...maybe kalau Alesya besar skit ok kot. So cancel wrap.
Then, came across jumpsac luxury linen  wrap nih.

Ada mummy yang nak jual and i think price worth it. Since dat day yang aku decide nak beli tu ari rabu, aku rasa cam tak sempat nak sampai on khamis kalau pos pun since jumaat kan cuti wesak. Aku nak pakai on that weekend actually...so browse lagik...
Jumpak ler mummy yang nak let go RS nih

The best part, mummy nih just stay nearby my house. About 3 mins ride. So, terus ler aku TT duit and g ambik RS nih yang dah sah jadi milik aku. Hehheh....

OK, That the only first chapter, bab membeli. Skang nih nak pakai lah. Berpeluh2 lah jugak aku baca instruction, tgk youtube until confident nak wear Alesya. But, alhamdulillah Alesya very2 supportive. Aku pun syok lah membbwearkan dia. Cuma, majority mummy ckp anak tertido bila bbwear..Alesya so far asyik tgk keliling jer...tak penah tertdo dlm carrier...maybe tak biasa lagi kot....
Ok, so...first step dah lepas...next step??? Mencari next carrier...hehahahha...yes, i am. Tgh survey for SSC!






No comments:

iklan