Sunday, May 9, 2010

Entry khas untuk mak

Selamat hari ibu buat Puan Hjh. Marzeni Bt. Man. Ibu yang mengandung, melahir, menyusu, cuci poo-poo, pee, ajar mengaji dan etc etc. Pengorbanan ibu tiada nilainya. Andai dapat ku undur putaran dunia, pasti aku akan dengar ckp mak aku dan tak lukakan hati mak aku. Dah jadi ibu baru tau..sakitnya hati kalau anak kata 'oh' sekalipun..
Alesya tak pandai ckp lagi. So tak dpt wish lagi tahun ni..hehhe. Tapi dah tgk senyum Alesya pun jadilah. Aku wish diri aku sendiri lah buat pertama kali 'selamat hari ibu untukku..kekkee'
Sempena hari ibu jugak, aku teringat nasihat ustazah aku time dolu2...Ust. Fatimah nama dia (arwah dah), dia nasihat lah...walau camna marah pun kat anak never ever ucapkan kata2 yang tak elok cam "jahat sungguh budak ni, ikut perangai sapa lah" etc etc. Sebab ckp mak kan doa so kalau tercakap tu mustajab doa..kan dah tak elok. so dia suruh la kata anak bertuah ka cam tu instead of sarcastic word tu..(peringatan utk diriku sendiri nih). Dan aku harap mak aku sentiasa doakan yang baik utkku jugak.

So, selamat hari ibu utk kawan2ku yg dah bergelar ibu. Moga kita semua jadi ibu yang baik. Doa aku sempena hari ibu ni semoga bila aku dah tiada lagi akan sampai doa kepadaku dari anakku.

No comments:

iklan