Monday, May 10, 2010

Tips memperbanyakkan susu ibu

This few days notice BM berkurangan. So carik2 petua menambahkan BM. Dapatlah petua2 nih dari susuibu.com:
1) Menambahkan kekerapan penyusuan - stimulate breast to produce more milk
    (Masalahnya Alesya dah geram sebab dia nak minum tak banyak BM so dia uwaaa)
2) Mengambil herba atau makanan tambahan cth:
     - soya
     - spirulina (tadak budget nak beli)
     - halba (fenugreek) - masukkan dlm kari
     - habbatus sauda (belum ada budget)
     - Herba Shatavari(asparagus recemos) dari Himalaya (tak cukup tambang nak g himalaya..kekeke)
     - lobak putih
     - brokoli (makan tapi tak cukup berkesan)
3) Pengambilan cecair yang mencukupi dalam bentuk minuman berkhasiat, susu atau air kosong (memang diamalkan)

Actually aku ingat nak beli pil2 di bawah nih
then baru teringat yang aku still ada pil nona roguy yang aku tak makan ari tu psal Alesya kembung kalau aku
makan. Then aku try makan alhamdulillah Alesya ok jer and susu pun bertambah. Cuma...pukul 4 pagi aku kena bangun g cari dr. tan. Tapi dah tau dah...After 12 jam memang membuang so dah adjust time...hehhe....
Aku bersyukur sangat sebab dah BF Alesya for 3 and half month now. Disebalik onak dan duri dipermudahkan jugak untuk aku BF anak aku. Harap2 bleh lah BF sampai setahun at least.











4 comments:

Anonymous said...

buy valium chinese valium for sale - valium sale pakistan

Anonymous said...

buy valium valium for generalized anxiety disorder - buy valium overnight no prescription

Anonymous said...

buy tramadol overnight shipping buy tramadolultram - buy tramadol in florida

Anonymous said...

Buy Tramadol Online order tramadol online mastercard - buy tramadol cod

iklan